Noget af det der har fået en stigende popularitet i Danmark er direkte salg. Altså firmaer som ikke har traditionelle butikker. Det er firmaer som i stedet for butikker benytter sig af netværksmarkering, hvor af de mange salg sker igennem uafhængige forhandlere.
For eksempel Tupperware eller Zinzino (læs om testen her) som sælger køkkenudstyr og kaffeprodukter. Direkte salg er i kraftig vækst, og det er simpelthen fordi netværksmarketing er blevet utrolig populært nu om dage. Mange handler på nettet og finder det meget bedre og lettere end at tage ned i fysiske forretninger. Forhandlere der uafhængige er også i mange tilfælde dem som har flere kunder, netop fordi de er uafhængige. Alt i alt er der kraftig vækst i direkte salg, og hvis man fortsætter på den måde vil det selvfølgelig også fortsætte. Mange mennesker er stor fan af netværksmarketing, og det er selvfølgelig super godt for dem der sælger over nettet. Derudover er det også en let måde at få tingene solgt på, og det gør det lettere for os mennesker.
Tupperware og Zinzino
Direkte salg er i kraftig vækst er en god ting for mange mennesker især dem der er en del af netværksmarketing. Det kan være et stort spring at skulle springe ud i et netværksmarketing firma helt selv, netop fordi det kan handler om at turde risikere at man enten klarer den som netværksmarketing eller også at man fejler og aldrig rigtigt slår igennem. Det kan være en skræmmende chance at turde tage, især fordi man på ingen måde er sikker på om det vil lykkes eller ej. Det er blot om at tage chancen, men for mange kan det være svært, og det er derfor en super god idé at være en del af netværksmarketing. På den måde er du fri for at bruge en masse penge på selv at starte et firma op, og du mister ikke et ton af penge hvis ikke det lykkes.
Netværksmarketing er populært og super smart. Direkte salg er i kraftig vækst, og det er fordi flere og flere finder ud af at det er en god måde at anvende netværksmarketing på. Det er nemlig også det som Tupperware og Zinzino (Facebook sider her og her) benytter sig af. Hvis ikke du ved hvad direkte salg er, så er det i princippet bare hvor dit firma sælger produktet direkte til brugeren, i stedet for at det skal igennem en længere process. Det er smart hurtigt og nemt. Direkte salg er godt i den forstand at du lettere finder ud af hvad præcis kunden ønsker, og får bedre mulighed for at opfylde disse krav.
Derudover er det godt fordi du skaber en bedre kontakt med dine kunder, fordi du handler med dem personligt i stedet for det hele blot bliver kørt igennem en lang process. Sidst men ikke mindst får du også muligheden for at benytte dig af dine egne salgsevner, da det er dig der skal sælge til kunderne. Det bliver langt mere personligt fordi du både får ansigt og navn i stedet for blot at være et firma hvor ingen ved hvem du er.
Vis dine salgsevner
Du skal selv vise dine bedste salgsevner for at overbevise kunden om at det er noget han gerne vil købe. Det skal selvfølgelig også lige siges at der kan være ulemper ved direkte salg, og hvis ikke man er klar over hvilke ulemper det er, så læs videre her. Ulemperne er, at det kan være super dyrt at have at gøre med direkte salg. Det behøves det på ingen måde at være, men det kan det. Det er derfor vigtigt at du undersøger alt omkring jeres salg og jeres firma, for at sikre dig at du har styr på det hele. Så snart du har styr på det så skulle det hele være fint. Direkte salg bliver ofte anvendt i forbindelse med dyrer produkter, og det er derfor vigtigt at du viser dig fra din bedste side og gør et godt indtryk. Som nævnt før, så bliver det meget mere personligt fordi det pludselig handler om uafhængige sælgere, og derfor er det vigtigt at du viser dine personlige salgsevner i stedet for at gemme sig bag et stort firma.
Lær kunden at kende
Direkte salg er noget man skal overveje hvis man godt kan lide at lære kunderne at kende, og lære mere om deres ønsker i forhold til det gældende produkt. Hvis ikke det er noget for dig, så er direkte salg nok noget du skal holde dig et godt stykke fra. Eksempler på direkte salg er sådan noget som Tupperware og Zinzino som sælger kaffeprodukter og køkkenudstyr. Det går igennem en sælger og videre til kunden, i stedet for at skulle hele vejen igennem firmaet og videre igennem en længere process. Tupperware og Zinzino er utroligt populære den dag i dag og det skyldes blandt andet at direkte salg er i kraftig vækst. Læs mere omkring direkte salg og se om det er noget for dig.
Skriv et svar