Hvis man er en del af erhvervslivet, så har man sikkert også stiftet bekendtskab med et af de meget frygtede og berygtede møder. I erhvervslivet holdes der konstant møder og noget vil gå så langt og sige, at det er det der driver forretninger fremad. Uanset hvad, så skal der i hvert fald holdes en del møder, om så det er med chefer, kunder eller leverandører til virksomheden. Men når man sådan skal holde et møde, så vil man jo gerne fremstå professionelt og hvis bare man arbejder hjemmefra med sin egen lille startup, hvordan gør man så lige det? Man kan jo ikke invitere dem ned i en kælder med 10 programmører eller ud på et lager. Jo, så må man ud i byen og finde sig nogle mødelokaler og det kan godt være lidt af en udfordring, men det er som regel det hele værd, hvis man finder noget godt. Uanset hvad, så skal du have et lokale som ligger et godt sted, ser professionelt ud og er til en god pris. Det kan være svært, men hvis man ikke giver op, så findes der mange muligheder derude.
Derfor er mødelokaler vigtige
Man kan godt starte sig selv med at spørge om, hvorfor mødelokaler overhovedet er vigtige. Og det er da også et ret godt spørgsmål, for hvorfor er det egentlig så vigtigt? Jo, når man holder møder, så er det som regel fordi man gerne vil formidle noget eller have noget. Det kan være en jobsamtale, en ny kunde eller en leverandør, som ikke helt vil sammenligne, som du havde forventet. Du har derfor brug for alle midler til at gøre dit tilbud mere favorabelt for kunden og her kan både professionelle og flotte mødelokaler være en rigtig god hjælp. Så fremstår du nemlig vigtig og med masser af overskud, når du har tid til at finde så flot et sted og invitere kunderne ud på. Mødelokaler er altså der, hvor de fleste aftaler indgås, så det er derfor også vigtigt, at de lever op til de forventninger, dine kunder og leverandører har.
Location, location, location
Nu hvor vi har på plads hvorfor det er vigtigt med mødelokaler, så er det på tide at få på plads, hvad man skal gå efter, når man er ude for at lede. Der er en ting, som vinder over alle andre faktorer, når det kommer til mødelokaler. Det er nemlig hvor de er placeret. Et flot lokale med udsigt over midtbyen scorer altså rigtig mange point hos vedkommende du holder mødet med og det forbedrer dine chancer for at få aftalen i hus. Det skal være tæt på det hele, så det ikke tager lang tid at køre dertil – uanset om det er med bus, metro eller privat chauffør. Husk også, at der skal være forplejning. Under lange møder, så kan det være godt med lidt frugt, drikke og rigelige mængder af kaffe, så alle folk kan holde sig vågne.
Det er okay at forhandle om prisen
Når du har fundet et mødelokale, som virker fuldstændig perfekt til de møder du skal holde, så er det tid til at se på prisen. Ved første øjekast, så er det som regel ret dyrt. Afhængig af hvor attraktivt et sted du gerne vil leje dig ind hos, så kan du som regel forhandle om prisen. Hvis udbyderen ved, at lokalet bare kommer til at stå tomt, hvis ikke han får det solgt til dig, så står du i en rigtig god position til at forhandle om prisen. Udlejeren har nemlig allerede betalt regningerne, nu mangler han bare en indtægt.
Skriv et svar