I Partner Dialog tilbyder vi mødebooking og telemarketing – kunde- og markedsanalyser – optimering af databaser – samt hjælp til salgsstrategi og salgscoaching.
Det sikrer virksomheder og organisationer et større netværk af loyale leads – og bedre bundlinje.
Uerfarne freelancere
Det kan være dyrt at overlade telemarketing og mødebookere til uerfarne medarbejdere.
Opgaven bør løses af erfarne og branchekendte fagfolk.
Det er nemlig meget vigtigt, at telemarketing og mødebooking klares af mennesker, som ikke er bange for telefonen. Det har også stor betydning, at mødebookerne har et godt kendskab til virksomheden og kunderne.
Forkert metode til at skabe salg
Det er en fejl at tro, at man altid får mest ud af mødebooking.
Det er selvfølgelig en god idé at få møder med mulige kunder i kalenderen.
Men husk, at salg via mødebooking kræver både tid og planlægning.
Derfor skal I ikke gå i gang med mødebooking, før I har en liste med købestærke leads, som kan lægge store ordrer.
Der er andre genveje til mersalg, hvis ikke mødebooking er den rigtige metode.
I kan fx tilbyde et telefonmøde til mennesker, som ikke er i kernemålgruppen. I kan også overveje direkte salg via telemarketing.
Ingen strategi for mødebooking og telemarketing
I alt for mange virksomheder bliver mødebooking overladt til tilfældigheder. Når der ikke er kunder, ringer man rundt og ser, hvad der sker.
Men det er langt bedre at lægge en god strategi for, hvordan mødebooking skal foregå.
- Sørg for at planlægge dagen i forvejen, hvem der skal have en opringning. Det sikrer, at tiden kan bruges effektivt. Beslutningstagerne er som regel på kontoret formiddag og eftermiddag.
- Husk at researche på de mulige kunder. Alt for mange ringer op uden research – og det kan være dyrt. For det første kommer du nemt til at tale med den forkerte medarbejder. For det andet bliver mange irriterede på folk, der ringer op uden at vide noget om virksomheden.
- Det tager ikke mange øjeblikke at se på virksomhedens hjemmeside og LinkedIn som et minimum. Til gengæld giver det et positivt indtryk på den, der bliver ringet op.
Hvis du er heldig, kan du – bare ved at se på hjemmesiden – finde ud af, hvem der kan tage købsbeslutningen. - Skriv et godt manuskript til de første samtaler, når en ny opgave skal løses. Efter et par samtaler kan manuskriptet sandsynligvis erstattes af notater. Senere kan samtalerne sikkert klares helt uden notater. For når først mødebookerne har erfaring med opgaven, ved de, hvilke svar de kan forvente.
Ingen organisering af leaddatabaser og kundedatabaser
Det er svært at skabe salg på baggrund af forkerte oplysninger om leads og kunder. Derfor skal databaserne jævnligt gennemgås. Uinteressante leads skal fjernes, og oplysninger om andre leads skal tjekkes.
Det sikrer, at mødebookere og telemarketingsælgere ikke ringer til mennesker, som slet ikke er i målgruppen. Dermed forhindres negativ stemning.
Ingen hjælp til mødebookere og telemarketingsælgere
I mange virksomheder er der ingen opfølgning på det, mødebookere og sælgere laver. Derfor ved ingen i ledelsen, hvordan virksomheden bliver præsenteret udadtil.
Det er vigtigt at følge op på, om mødebookere og sælgere når de forventede resultater. Hvis ikke målet nås, kan salgscoaching være løsningen.
For lidt viden om kunder og marked
Det er vigtigt, at telemarketing og mødebooking planlægges på baggrund af solid viden om kunder og marked. Eksterne konsulenter kan hjælpe, hvis ikke virksomheden har kompetencerne inhouse.
Kontakt Partner Dialog
Du er velkommen til at kontakte os og få en snak.
Vi tilbyder:
Hjælp til salgsstrategi og salgstræning
Telemarketing og mødebooking
Optimering af databaser
Analyser af markedssituationen og målgruppens behov.
Læs mere her – og send os en e-mail allerede i dag. Vi glæder os til at hjælpe jer til bedre bundlinje.
Skriv et svar